Verhuizing kinderrevalidatie naar locatie Hoorn

Per 9 april 2018 gaat de afdeling kinderrevalidatie verhuizen naar het Westfriesgasthuis in Hoorn. Reden is dat het aantal kinderen dat in Purmerend behandeld wordt, volgens landelijke eisen te klein is geworden om de behandelingen daar te blijven bieden. Dankzij de verhuizing kunnen we ervoor zorgen dat onze behandelingen op hoog niveau blijven en kunnen doorgaan, maar dan op een andere locatie.

Wat betekent dat voor lopende behandelingen?

Kinderen (leeftijd tot 18 jaar) met een revalidatiegeneeskundige vraag worden vanaf heden gezien en behandeld op de locatie in Hoorn. Behandelingen die nog lopen worden zo mogelijk in Purmerend afgerond. Als de behandeling overgenomen moet worden door de locatie Hoorn, dan overleggen we dit persoonlijk met de patiƫnt. Geplande controleafspraken zijn gewoon in Purmerend.

Wat blijft in Purmerend?

• Het gezamenlijk spreekuur met de schoenmaker blijft in Purmerend. Daar kunnen kinderen met vragen voor steunzolen/schoenen terecht. Ook klachten na handletsel kunnen op locatie Purmerend behandeld worden. Zo nodig kunnen we doorverwijzen naar Hoorn.
  • Paramedische ondersteuning (therapie) op verwijzing van de kinderarts blijft beschikbaar op locatie Purmerend.

Vragen?
Neem contact op met de afdeling revalidatie in het Waterlandziekenhuis. Bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 8.30-17.00 uur via telefoonnummer (0299) 457 630.