Spoedpost Waterland

Met spoed hulp nodig in de avond, nacht of het weekend? Bel (0299) 31 32 33. Onder kantoortijden neemt u eerst contact op met uw huisarts.

Huisartsenpost Waterland en Spoedeisende Hulp van het Waterlandziekenhuis vormen samen Spoedpost Waterland. Huisartsen en specialisten, verpleegkundigen en doktersassistenten werken hier samen buiten kantooruren: tijdens de avond, de nacht en in het weekend. Spoedpost Waterland biedt medische zorg bij problemen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.

Spoedpost Waterland nodig? Bel eerst naar: (0299) 31 32 33 voor:

  • de snelste hulp;
  • deskundig advies;
  • een afspraak.

Bij levensbedreigende situaties bellen naar alarmnummer 112.

Telefoongesprek
Als u belt naar (0299) 31 32 33 krijgt u de doktersassistente van Spoedpost Waterland aan de lijn. Zij vraagt u naar een aantal gegevens. Zorg dat u deze bij de hand heeft. De doktersassistente is opgeleid om uw klachten te beoordelen en te bepalen welke zorg het beste past bij u of bij degene voor wie u belt .

Zorg dat u de volgende gegevens bij de hand hebt:

  • naam en voorletters, geboortedatum en adres van de patiënt;
  • het telefoonnummer vanwaar u belt;
  • naam van de eigen huisarts van de patiënt;
  • naam van de verzekering van de patiënt en het polisnummer;
  • de medicijnen die de patiënt gebruikt;
  • medische gegevens van de patiënt;
  • zonodig de temperatuur.

U krijgt advies van de assistente. Elk advies wordt besproken met de dienstdoende huisarts of u wordt gevraagd naar de Spoedpost te komen. Dit als de gezondheidsklachten of verwondingen beoordeeld moeten worden door een arts of verpleegkundige. Of de huisarts komt naar u toe als er sprake is van een ernstig gezondheidsprobleem waarbij vervoer van de patiënt medisch gezien niet verantwoord is.

Uw telefoongesprek met de assistente of de arts wordt digitaal opgenomen en bewaard. Mocht het in een later stadium tot een klacht komen, dan kan het gesprek teruggehaald en beoordeeld worden.

Bericht naar de eigen huisarts

Uw huisarts ontvangt op de eerstvolgende werkdag een rapport. Hierin staan uw klacht en behandeling beschreven.

Rekening

Aan het gebruik van de spoedpost zijn kosten verbonden, ook als u alleen door de assistente wordt geadviseerd. De tarieven zijn landelijk vastgesteld. Afhankelijk van uw zorgverzekering ontvangt u zelf de rekening of wordt deze direct bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd.

Huisregels

Huisregels Spoedpost

  • agressie en (verbaal) geweld worden niet geaccepteerd en kunnen leiden tot verwijdering van de spoedpost;
  • volgorde van behandeling vindt niet plaats op volgorde van binnenkomst;
  • maximaal twee begeleiders mogen met de patiënt mee naar de behandelkamer indien de verpleegkundige hiervoor toestemming geeft;
  • begeleiders worden geacht op de behandelkamer te blijven en niet in de deuropening of op de gangen;
  • overige begeleiders moeten wachten in de wachtkamer;
  • mobiel bellen is alleen toegestaan na overleg met de verpleegkundige;
  • roken is alleen buiten toegestaan;
  • de patiënt mag alleen na overleg met de verpleegkundige eten/drinken op de afdeling;
  • voor bezoekers/begeleiders is in de wachtkamer een automaat met koffie en thee.

Emergency Center ‘House rules’ 

  • aggression and (verbal) misconduct will not be tolerated and may lead to expulsion from the EmergencyCenter;
  • sequence of treatment is independent from order of arrival;
  • a maximum of two persons may accompany the patient in the treatment room if not objected by medical personnel;
  • accompanying persons are supposed to stay in the room and not in the doorway or the corridors;
  • all other accompanying persons should stay in the waiting area;
  • use of mobile phones is prohibited until after approval of the nursing staff;
  • smoking inside the hospital is prohibited;
  • eating and drinking by the patient is  prohibited until after approval of the nursing staff;
  • for accompanying persons is a fending machine available in the waiting area.

 Acil gelenler icin sartlandirma Waterland

  • burda Saldirganlik ve (Zorbalik) kaba kuvvet kabül görmez ve acili terk ettirmeye bir sebeptir;
  • muane Sirasi iceri giris sirasina göre yapilmamaktadir;
  • muane sirasinda görevliler izin verirlerse hastanin yaninda maksimum 2 refakatci buluna bilir;
  • muane esnasinda Refakatcilarin muane odasinda beklemeleri rica olunur, Kapi önü ve koridorda beklenilmez;
  • diger Refakatcilarin bekleme salonunda beklemesi gerek;
  • ceb telefonu görüsmeleri sadece musadeye baglidir;
  • sigara icilmesi sadece disarida serbestir;
  • bölümümüzde Hasta sadece saglik görevlilerine danistiktan sonra yiyip ice bilir;
  • ziyaretciler / refakatcilar icin bekleme odasinda kahve ve cay otamatigimiz vardir.

Zie ook:
Spoedeisende Hulp