Patienten Servicepunt

De medewerkers van het Patiënten Servicepunt helpen u graag met het zoeken naar antwoorden of wijzen u in de juiste richting.

Een ziekenhuis is een complexe organisatie. Het is daarom niet altijd even gemakkelijk om de juiste informatie te vinden of antwoord op uw vraag te krijgen. Informatie over ziekte, onderzoeken en behandeling krijgt u in de eerste plaats van een arts of verpleegkundige. Het kan echter gebeuren dat u met vragen blijft zitten of aanvullende informatie zoekt. Dan kunt u bij het Patiënten Servicepunt in de centrale hal terecht.

Voor wie is het Patiënten Servicepunt?

Het Patiënten Servicepunt is er voor iedereen die met het ziekenhuis te maken heeft:

  • patiënten die opgenomen zijn (geweest);
  • patiënten die op de polikliniek onder behandeling zijn;
  • familie en relaties van patiënten;
  • bezoekers.

Wat biedt het Patiënten Servicepunt?

Het Patiënten Servicepunt beschikt over een scala aan voorlichtingsmateriaal. Ook heeft het Servicepunt adressen van patiëntenverenigingen. U kunt er terecht voor informatie en voorlichting. U kunt al uw ervaringen met het ziekenhuis delen op het Servicepunt.

Bij het Patiënten Servicepunt kunt u terecht voor:

  • vragen met betrekking tot voorzieningen in het ziekenhuis;
  • een vertrouwelijk gesprek;
  • adressen en contactgegevens van patiëntenverenigingen en andere zorginstanties die gezondheidsvoorlichting verzorgen;
  • aanvullende algemene informatie over onderzoeken, aandoeningen, ziekten en behandelingen;
  • folders en brochures over ziekten/behandelingen;
  • hulp bij het aanvragen van een kopie van uw medische gegevens of inzage in uw medische gegevens;
  • al uw ervaringen met het ziekenhuis (complimenten, negatieve ervaringen, tips).

Openingstijden en bereikbaarheid

U vindt het Servicepunt in de centrale hal van het Waterlandziekenhuis, tegenover de 24-uurs apotheek. Het Patiënten Servicepunt is van maandag tot en met vrijdag geopend van 08.30 tot 17.00 uur. Het Servicepunt is ook telefonisch bereikbaar via 0299 457 999 of per e-mail via patientenservice@wlz.nl

Buiten de openingstijden kunt u uw vraag of opmerking achterlaten op een contactkaart of een e-mail sturen. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

José Kluskens, Judith Korfage en Roos de Bies staan u graag te woord.

Niet voor afspraken!

Het Patiënten Servicepunt kan geen afspraken voor u maken met een zorgverlener. Hiervoor moet u zich rechtstreeks (telefonisch) wenden tot de polikliniek van de betreffende afdeling.